Thursday, June 08, 2006

Ja så var det klart med flytten

Ja så var det klart med flytten, som man kan se nu så bor jag numera i en husvagn och det är helt ok, och jag är ett steg närmare Afrika.
men det klart problem finns där alltid, och dom är många och vår regering gör det inte lättare för dom som hamnat lite utanför samhället, pratade med en vän och hon har det inte lätt numer hon har skolios som gör att hennes rygg är slut men sjukpensionen går ut nu i juli och hon skall ut på arbetsmarknaden, fattar inte vad valrossen Göran Persson tänker med inte kan det vara hjärnan. för då hade han förstått vad han sysslade med, men det är klart han har sitt på det torra med sådan lön och fallskärmar och tanten har det inte sämre skor sig på fyllon och missbrukare som behöver sprit, hmmm jag skäms att vara svensk. för min egen del så går tiden fort och jag läser danska så det blir lättare att förstå, och göra sig förstådd i Danmark, eleverna är mestadels danska och tyska så det får bli lite blandning av språket, men det gör inget.
har börjat vaccinera mig med nu inte lite sprutor och vaccin man behöver för att arbeta i afrika, men det klart där finns mycket sjukdomar som vi slipper och har vaccin för.


No comments: