Saturday, May 27, 2006

Början på en resa maj 2006.

Har varit frustrerad länge nu kan inte får jobb, och det bara för att jag har varit långtidssjukskriven, men jag vet att jag inte är ensam om detta fenomen.
har sökt massor av jobb men det är stört omöjligt, får inga svar utom från företag utomlands vilket är tacksamt, men man tycker att svenska företag skulle kunna svara dom med.
Såg en annons på Internet jobba i Afrika som volontär, blev nyfiken och började kolla upp vad jag kunde hitta, och djungeln hopade sig över mig jag läste allt jag kunde hitta om detta, och jag blev mycket fundersam, att jobba som volontär är inte lätt och många både fina och ruggiga historier läste jag. Om volontärer vilket var sant och vilket var lögn, det är inte lätt att ta reda på och det enda sättet är att prova, men vara försiktig och försöka gardera sig så mycket det går mot eventuella faror.
Men jag tvekade det var ett stort steg att ta, men samtidigt så viste jag hela tiden att jag inte var färdig för pensionen ännu, och om jag kunde hjälpa några fattiga människor i Afrika, så vore det en god gärning, för som alla vet så har dom det inte lätt där, och analfabetismen i Afrika är oerhört stor, och hiv och aids sprider sig fort i Malawi är var fjärde aids positiv.

Men även om jag inte var säker så tänkte jag att det bästa vore att kontakta dessa organisationer, och jag var i Danmark hos Twind Humana People to People, där fick jag veta massor om vad som sker i Afrika, men också mycket om detta snack om bra och dåliga organisationer men det är bara jag själv som kan avgöra om det känns rätt eller inte, och det kändes bra.

Så jag bestämde mig för att börja på Bustrup skolan och jag skrev på ett kontrakt på fjorton månader. Nu börjar en hektisk tid som gör att jag kommer vara upptagen mesta tiden av dagen, vilket känns skönt för nu måste jag lära mig Danska och ett Afrikanskt lokal språk, plötsligt är man en av samhället igen man känner sig värdig, och att man gör nytta ja ni som känner igen er vet vad jag pratar om, att vara utan för samhället är inte trevligt och man känner sig som en loser.

Vilket jag vägrar att vara därav detta projekt, jag har en mycket bra utbildning och om ingen här i Sverige vill ha mina tjänster, då tar jag dom dit dom är önskvärda.

2 comments:

Annelie Olsson said...

Heja på Affe...
Det är starkt gjort att bara dra iväg sådär..
Lycka till önskar jag och Rolle dig..

Kram Annelie

Margareta Hultgren said...

Lycka till Affe!
Tycker också att det är fantastiskt det du ska göra :-)
Kram
Maggan